Breaking News :

Parlamentarii AUR au protestat în Parlament deoarece PSD și PNL au blocat, încâlcând Constituția, votarea moțiunii de cenzură

În timp ce trompeta Big Farma de la București Florin Câțu vrea pașapoarte și la nuntă, guvernul britanic renunță la pașaportul anti-COVID

Studiu israelian: Imunitatea naturală este de 13 ori mai puternică decât cea conferită de vaccinul anti-COVID de la Pfizer. Alo! Trompetele Big Farma din România! Se aude?

Marcel Ciolacu: PSD ar putea vota o moțiune a AUR și USR pentru demiterea guvenului Câțu

În timp ce românii dorm, manifestații gigantice în Franța, Marea Britanie, Germania și Italia contra vaccinării forțate și pașaportului sanitar. Strigătul comun: LIBERTATE!

Marius Oprea: De ce cred că Florin Cîţu este ”acoperit” al Serviciilor. Între altele, pentru că nu putea spăla vase pentru 250.000 de dolari, cît l-au costat studiile în SUA

Zeci de mii de manifestanți anti-vaccin și dictatura Covid în Franța, pentru a șasea săptămână consecutive

Peste 8.000.000 de copii au fost uciși prin avort în România de către părinții lor și medicii care au operat avorturile, începând din 1990 și până azi

Dr. Virgiliu Gheorghe a produs un studiu asupra Covid-19. „Trecem printr-un război, iar acesta trebuie dus după legile războiului

Primul SONDAJ CURS după alegeri: Evoluţii spectaculoase în intenţia de vot, după doar două săptămâni

Un spion rus, fără imunitate diplomatică, a fost arestat în Roma în timp ce primea informații secrete de la un agent portughez, și el reținut. În România oare de ce nu sunt prinși spioni ruși?!

„MAREA RESETARE” a Lumii și rolul lui Donald Trump. Planurile unei „oculte mondiale” care vrea să instituie o dictatură medicală și un Guvern Mondial sub pretextul luptei contra Covid 19

septembrie 17, 2021

Nicolae Negru: Pași mici, pe loc

Agitație mare la Guvern: mașinile cu numere transnistrene nu pot intra în Ucraina, Poliția de Frontieră îi obligă pe șoferi să respecte legislația Republicii Moldova în privința plăcuțelor de înmatriculare auto, scrie Nicolae Negru pe www.ziarulnational.md, preluat de Romanian Global News.

Viceprim-ministrul pentru Reintegrare, dl Vladislav Kulminski, face demersuri disperate către autoritățile ucrainene să fie mai îngăduitori, s-a implicat și Maia Sandu, a vorbit cu Zelenskyy, după ce i-a promis lui Kozak că „nu va fi niciun fel de blocadă” (în expresia înaltului funcționar al administrației prezidențiale ruse, Dmitri Kozak), dar ucrainenii s-au „încăpățânat” și nu vor să facă un pas înapoi de la înțelegerea, amânată deja de două ori, dintre guvernele de la Chișinău și Kiev, care stabilea 31 august 2021 drept termen final când mașinile cu numerele statului separatist nerecunoscut mai puteau să treacă frontiera moldo-ucraineană. De la 1 septembrie, traversarea urma să fie permisă doar mașinilor cu numere neutre, având aplicat în spate abțibildul „MD”, și ucrainenii se țin de cuvânt.

De ce s-a răzgândit Chișinăul? Argumentul pe care l-a adus vicepremierul pentru Reintegrare, Vladislav Kulminski, în discuția cu diplomații străini e că amânarea cerută e rezultatul unei „evaluări a situației și a evidențierii unor elemente de sensibilitate care ar putea afecta interesele oamenilor din stânga Nistrului”, căci abia 5% din transnistreni s-au conformat condițiilor de acces în traficul internațional și a le cere acum să-și schimbe (pe gratis) plăcuțele de înmatriculare ar fi, probabil, un efort prea mare pentru ei.

Kulminski dorește ca măcar pentru autobuze şi microbuze să se facă o excepție, sperând că în patru luni „ va fi găsită o soluţie în reglementarea acestui subiect”. Dar dacă nu a fost găsită în 3 ani o asemenea „soluție” simplă de tot, de ce crede el că va fi găsită până la 10 ianuarie 2022?

În mod evident, nimeni la Tiraspol (adică la Moscova) nu este interesat ca transnistrenii să circule cu numere „neutre” din „MD” și peste patru luni se va cere o nouă amânare. E o joacă de-a „pașii mici”, care se fac doar când vrea Moscova. Iar dacă autoritățile ucrainene le vor permite transnistrenilor să intre în Ucraina cu numerele lor „separatiste”, cum vor putea interzice circulația mașinilor din regiunile separatiste Donețk și Luhansk cu plăcuțe de înmatriculare eliberate de „republicile populare”? Nu vor fi învinuiți de Rusia, Germania, Franța și OSCE că aplică standarde duble? Așa că singura soluție rațională în cazul dat e cea aplicată de Ucraina. Mai ales că, potrivit evaluărilor efectuate de Alexandru Flenchea, fost vicepremier pentru Reintegrare, numărul mașinilor transnistrene care circulă peste hotarele Republicii Moldova e de circa 10 mii de unități. Prin urmare, nu 5%, ci 50% e ponderea reală a mașinilor cu numere neutre.

Moscova, fariseică, în loc să-i îndemne pe transnistreni să se țină de cuvânt și să îndeplinească înțelegerile la care s-a ajuns în cadrul negocierilor, toarnă, ca întotdeauna, gaz pe foc, învinuind Ucraina că ar bloca Transnistria și ar periclita procesul de soluționare a conflictului de pe Nistru, „anulând toate eforturile de restabilire a dinamicii sale pozitive”. Deci, nu Tiraspolul (alias Moscova), care nu își îndeplinește angajamentele, ci Kievul care insistă asupra lor este de blamat pentru „blocajul” l-a care s-a ajuns. Ca întotdeauna, Moscova și-a amintit și despre „drepturile și libertățile omului”, pe care scuipă de obicei și la ea acasă, și oriunde se nimerește, inclusiv în Transnistria…

Ucraina demonstrează de fapt o dată în plus cât costă cu adevărat „statalitatea” transnistreană, care sfidează în cel mai nerușinat mod normele internaționale, logica economică și bunul-simț, e suficient un mic efort și „glorioasa republică” nerecunoscută, care trăiește și ea din pomeni, ajunge „blocată”, nefuncțională, iar Rusia cu OSCE și cu Republica Moldova se apucă imediat să o reanimeze și să o mențină pe linia de plutire. Înțelegem de ce o face Moscova cu OSCE, dar de ce și Chișinăul?–

Romanian Global News

Read Previous

Maia Sandu spune ce i-a cerut lui Kozak la Chișinău. Așa o fi?

Read Next

Copreședintele AUR, senatorul Claudiu Târziu: Din păcate, prin blatul PSD – PNL, soluția alegerilor anticipate devine chiar imposibilă