Breaking News :

Senatul francez a RESPINS proiectul legislativ antinațional al marxiștilor privind vaccinarea Covid obligatorie. Va avea Big Farma majoritate în Parlamentul României?

Manifestul contra vaccinării obligatorii a plecat spre toți parlamentarii din România. Continuăm strângerea de semnături! Comentarii ale românilor: „Vaccinarea este facultativă, libertatea este obligatorie!”

Avertisment: Nu participați la o lovitură de stat parlamentară, respingeți certificatul verde. În caz contrar, contrareacția majorității va fi imprevizibilă

România: Guvernul Cîțu a fost demis. 281 de parlamentari de la PSD, AUR și USR au votat moțiunea de cenzură inițiată de PSD

MANIFESTUL INTELECTUALILOR din România împotriva vaccinării obligatorii: Virgiliu Gheorghe, dr. Anca Nițulescu, dr. Mihaela Secară, dr. Geanina Hagima, dr. Mihai Tîrnoveanu, dr. Adrian Cacovean, Iulian Capsali și sute de alți semnatari. SEMNAȚI AICI

Serviciul de Sănătate Publică din Anglia recunoaște că vaccinul anti-Covid este ineficient: Persoanele vaccinate au murit din cauza variantei Delta la o rată mult mai mare decât persoanele nevaccinate

Peste 5.000 de medici din întreaga lume au semnat o declarație prin care acuză guvernele, corporațiile și asociațiile medicale de CRIME ÎMPOTRIVA UMANITĂȚII: Mii de oameni puteau fi salvați în timpul pandemiei dacă primeau tratamentul corect

Pe 2 octombrie ieșiți în stradă dacă vreți să mai fiți liberi! Dictatura medicală instaurată prin ticăloșia și complicitatea unora ca Iohannis, Câțu, Arafat, Rafila sau Cercel trebuie combătută ! Și dictatura lui Ceaușescu a căzut tot ieșind în stradă!

Parlamentarii AUR au protestat în Parlament deoarece PSD și PNL au blocat, încâlcând Constituția, votarea moțiunii de cenzură

În timp ce trompeta Big Farma de la București Florin Câțu vrea pașapoarte și la nuntă, guvernul britanic renunță la pașaportul anti-COVID

Studiu israelian: Imunitatea naturală este de 13 ori mai puternică decât cea conferită de vaccinul anti-COVID de la Pfizer. Alo! Trompetele Big Farma din România! Se aude?

Marcel Ciolacu: PSD ar putea vota o moțiune a AUR și USR pentru demiterea guvenului Câțu

În timp ce românii dorm, manifestații gigantice în Franța, Marea Britanie, Germania și Italia contra vaccinării forțate și pașaportului sanitar. Strigătul comun: LIBERTATE!

Marius Oprea: De ce cred că Florin Cîţu este ”acoperit” al Serviciilor. Între altele, pentru că nu putea spăla vase pentru 250.000 de dolari, cît l-au costat studiile în SUA

Zeci de mii de manifestanți anti-vaccin și dictatura Covid în Franța, pentru a șasea săptămână consecutive

Peste 8.000.000 de copii au fost uciși prin avort în România de către părinții lor și medicii care au operat avorturile, începând din 1990 și până azi

Dr. Virgiliu Gheorghe a produs un studiu asupra Covid-19. „Trecem printr-un război, iar acesta trebuie dus după legile războiului

Primul SONDAJ CURS după alegeri: Evoluţii spectaculoase în intenţia de vot, după doar două săptămâni

Un spion rus, fără imunitate diplomatică, a fost arestat în Roma în timp ce primea informații secrete de la un agent portughez, și el reținut. În România oare de ce nu sunt prinși spioni ruși?!

„MAREA RESETARE” a Lumii și rolul lui Donald Trump. Planurile unei „oculte mondiale” care vrea să instituie o dictatură medicală și un Guvern Mondial sub pretextul luptei contra Covid 19

octombrie 16, 2021

Alo Câmpeanu! Se aude? Chinul prin care trec copiii românilor întorşi în şcolile din ţară: au probleme cu limba maternă

Românii întorşi de la muncă din străinătate îşi înscriu copiii în şcolile din ţară, însă micuţii se confruntă cu probleme de adaptare din cauză că nu cunosc limba română, iar statul nu face nimic pentru a-i ajuta. Unii elevi au ajuns în pragul depresiei fiindcă n-au reuşit să ţină pasul cu colegii de clasă, deşi în alte ţări ale Europei erau premianţi, scrie Oana Șiemco în www.adevarul.ro, preluat de Romanian Global News.

O problemă gravă care îi afectează pe copiii „stranierilor” întorşi în ţară este ignorată complet de Ministerul Educaţiei.
Directoarea Şcolii Gimnaziale Nr.1, din municipiul Suceava, Gabriela Mihai, a declarat pentru „Adevărul” că părinţii îşi înscriu copiii în sistemul educaţional românesc, însă cei mici se confruntă cu probleme de adaptare din cauza barierei de limbă şi primesc prea puţin ajutor din partea statului.
Pentru unii dintre ei, limba română este o limbă străină şi, în consecinţă, nu reuşesc să ţină ritmul cu colegii lor, ceea ce le provoacă răni emoţionale.
Gabriela Mihai a arătat că, în anii anteriori, în unitatea de învăţământ pe care o administrează trei elevi au ajuns în pragul depresiei, pentru că în ţările în care au început să studieze erau premianţii clasei, iar în România nu făceau faţă provocărilor de la cursuri din cauza nivelului scăzut de cunoaştere a limbii române.
„Nivelul nu este acelaşi la toţi. Sunt familii în care limba română s-a vorbit mai mult şi au fost părinţi care le-au pus la dispoziţie cărţi de lectură, manuale chiar în timpul şcolarităţii lor în ţările europene. Sunt însă şi situaţii în care s-a vorbit limba română strict în bucătăria familiei, şi nu o limbă literară. Sunt copii care percep limba română ca pe o limbă străină. Nu o simt ca pe limba lor maternă. Îi afectează emoţional şi asta este partea cea mai dramatică, dar îi afectează şi la nivel cognitiv pentru că nu pot face achiziţii în ritmul celorlalţi copii. Limba română are cuvinte, expresii cu mai multe înţelesuri”, a declarat Gabriela Mihai.
„EU LE SPUNEAM ÎN ROMÂNĂ, EI RĂSPUNDEAU ÎN ITALIANĂ”
Casandra Bucşă a locuit în Italia timp de 20 de ani. În 2019, a decis să se întoarcă acasă, în oraşul Cajvana din judeţul Suceava, împreună cu cei doi fii ai săi, care şi-au început studiile în străinătate şi acum le continuă în România.
Băiatul cel mare a fost înscris în clasa a VIII-a, iar mezinul, în clasa a V-a. Deşi de-a lungul timpului şi-au petrecut vacanţele în România, la bunici, copiii nu vorbeau limba română. „Îi întrebam în limba română, înţelegeau, dar îmi răspundeau în italiană. Au avut dificultăţi la început la şcoală, dar apoi s-au adaptat”, ne-a spus Casandra Bucşă. Procesul de adaptare al celor doi elevi a fost uşurat de profesorii şcolii, care au făcut meditaţii cu ei în regim de voluntariat.
La începutul acestui an şcolar, Liceul Tehnologic Cajvana avea 33 de elevi veniţi din străinătate. Directorul şcolii, Nicolae Robu, crede că numărul va creşte pentru că înscrieri se pot face şi pe parcursul anului şcolar. Anul trecut, au avut 60 de copii. „Nivelul lor de limbă, în unele cazuri, este foarte bun, în special al copiilor din ciclul primar, dar, cum înaintăm în ciclul de învăţământ, nivelul de limbă începe să scadă. Probleme întâlnim în special la copiii din ciclul liceal. Ei vorbesc limba română, dar nu corect gramatical. Începând cu acest an şcolar derulăm un proiect prin fonduri europene care are menirea de a face ca aceaste bariere de limbă să dispară. Facem ore suplimentare la limba română şi matematică cu elevii din ciclul liceal. Vor face un fel de şcoală după şcoală”, a declarat Nicolae Robu. Directorul recunoaşte totuşi că aceasta nu este o soluţie pe termen lung. Nu se ştie dacă în viitor va reuşi să mai prindă astfel de proiecte.
SOLUŢIA STATULUI, NEFUNCŢIONALĂ
Contactat telefonic, şeful Inspectoratului Şcolar Suceava, Grigore Bocanci, a declarat că la începutul anului şcolar 2021 -2022, în unităţile de învăţământ din judeţ s-au întors peste 200 de copii care şi-au început studiile în străinătate.
Inspectorul general a declarat că statul are un program pentru integrarea acestor elevi, iar părinţii îi pot înscrie la şcoală ca audienţi. Asta înseamnă că participă la ore, fără să fie evaluaţi, şi astfel li se oferă posibilitatea să înveţe şi limba literară. Prezenţa la oră nu garantează că elevul primeşte o atenţie specială din partea cadrului didactic, mai ales la disciplinele reale, unde sunt termeni de specialitate care trebuie explicaţi.
„Foarte rar se întâmplă ca un părinte să dorească să rămână copilul doar audient, pentru că pierde un an şcolar. Părintele vrea să devină elev al şcolii unde l-a înscris cu cu toate drepturile: de a învăţa, de a fi evaluat şi de a promova în clasa următoare”, a explicat directoarea Şcolii Nr.1 din Suceava. Nici în liceul din Cajvana nu s-a înscris vreun elev ca audient.
Profesorii cu experienţă sunt de părere că soluţia reală ar fi ca unităţile de învăţământ care au elevi veniţi din străinătate să primească o normă în plus de la Ministerul Educaţiei, astfel încât să poată plăti cadre didactice care să stea după orele de curs şi să lucreze cu copiii, timp în care să îi înveţe nu doar limba română, ci şi istoria românilor.

Romanian Global News

Read Previous

În drumul către România Mare, municipiile Cahul şi Constanța s-au înfrățit

Read Next

Ministrul de Externe al Slovaciei critică guvernul Ungariei pentru achizițiile de teren și clădiri de patrimoniu și acuză Budapesta că încalcă acordul privind protejarea minorităților