Breaking News :

Camera Deputaţilor a votat inițiativa AUR de înfiinţare a unei comisii care să ancheteze achiziţiile publice făcute în pandemie de Ministerul Sănătăţii. PNL-Câțu și UDMR au votat împotrivă! Prietenii știu de ce!!!

Ticăloșia conducerii Comisiei Europene față de contribuabilii europeni, adică față de noi! Europarlamentarul Chris Terheș expune contractele dintre producătorii de vaccinuri și Comisia Europeană: Pagini NEGRE, pentru a nu se vedea clauzele

Senatorul Claudiu Târziu: Cine e vinovat pentru morții din spitale? De ce antiviralul oferit de George Becali, care salva vieți, a fost refuzat?

Cum a pus Big Farma mâna pe PSD! Cel mai mare partid din România nu mai este al românilor! Lista doctorilor sponsorizați de Pfizer: Rafila și Cercel abonați la banii Big Pharma

Incredibil! Lucian Bode a adus numai la acest sfârșit de săptămână pe puțin 20.000 de votanți pentru AUR!

Trompetele propagandei dictaturii Covid mituite de Iohannis, Orban și Câțu! Cine și cât a luat pentru manipularea populației!

Senatul francez a RESPINS proiectul legislativ antinațional al marxiștilor privind vaccinarea Covid obligatorie. Va avea Big Farma majoritate în Parlamentul României?

Manifestul contra vaccinării obligatorii a plecat spre toți parlamentarii din România. Continuăm strângerea de semnături! Comentarii ale românilor: „Vaccinarea este facultativă, libertatea este obligatorie!”

Avertisment: Nu participați la o lovitură de stat parlamentară, respingeți certificatul verde. În caz contrar, contrareacția majorității va fi imprevizibilă

România: Guvernul Cîțu a fost demis. 281 de parlamentari de la PSD, AUR și USR au votat moțiunea de cenzură inițiată de PSD

MANIFESTUL INTELECTUALILOR din România împotriva vaccinării obligatorii: Virgiliu Gheorghe, dr. Anca Nițulescu, dr. Mihaela Secară, dr. Geanina Hagima, dr. Mihai Tîrnoveanu, dr. Adrian Cacovean, Iulian Capsali și sute de alți semnatari. SEMNAȚI AICI

Serviciul de Sănătate Publică din Anglia recunoaște că vaccinul anti-Covid este ineficient: Persoanele vaccinate au murit din cauza variantei Delta la o rată mult mai mare decât persoanele nevaccinate

Peste 5.000 de medici din întreaga lume au semnat o declarație prin care acuză guvernele, corporațiile și asociațiile medicale de CRIME ÎMPOTRIVA UMANITĂȚII: Mii de oameni puteau fi salvați în timpul pandemiei dacă primeau tratamentul corect

Pe 2 octombrie ieșiți în stradă dacă vreți să mai fiți liberi! Dictatura medicală instaurată prin ticăloșia și complicitatea unora ca Iohannis, Câțu, Arafat, Rafila sau Cercel trebuie combătută ! Și dictatura lui Ceaușescu a căzut tot ieșind în stradă!

Parlamentarii AUR au protestat în Parlament deoarece PSD și PNL au blocat, încâlcând Constituția, votarea moțiunii de cenzură

În timp ce trompeta Big Farma de la București Florin Câțu vrea pașapoarte și la nuntă, guvernul britanic renunță la pașaportul anti-COVID

Studiu israelian: Imunitatea naturală este de 13 ori mai puternică decât cea conferită de vaccinul anti-COVID de la Pfizer. Alo! Trompetele Big Farma din România! Se aude?

Marcel Ciolacu: PSD ar putea vota o moțiune a AUR și USR pentru demiterea guvenului Câțu

În timp ce românii dorm, manifestații gigantice în Franța, Marea Britanie, Germania și Italia contra vaccinării forțate și pașaportului sanitar. Strigătul comun: LIBERTATE!

Marius Oprea: De ce cred că Florin Cîţu este ”acoperit” al Serviciilor. Între altele, pentru că nu putea spăla vase pentru 250.000 de dolari, cît l-au costat studiile în SUA

Zeci de mii de manifestanți anti-vaccin și dictatura Covid în Franța, pentru a șasea săptămână consecutive

Peste 8.000.000 de copii au fost uciși prin avort în România de către părinții lor și medicii care au operat avorturile, începând din 1990 și până azi

Dr. Virgiliu Gheorghe a produs un studiu asupra Covid-19. „Trecem printr-un război, iar acesta trebuie dus după legile războiului

Primul SONDAJ CURS după alegeri: Evoluţii spectaculoase în intenţia de vot, după doar două săptămâni

Un spion rus, fără imunitate diplomatică, a fost arestat în Roma în timp ce primea informații secrete de la un agent portughez, și el reținut. În România oare de ce nu sunt prinși spioni ruși?!

„MAREA RESETARE” a Lumii și rolul lui Donald Trump. Planurile unei „oculte mondiale” care vrea să instituie o dictatură medicală și un Guvern Mondial sub pretextul luptei contra Covid 19

noiembrie 30, 2021

PROBLEMA ICR KIEV READUSĂ ÎN ATENȚIA PARLAMENTULUI DE LA BUCUREȘTI. DE CE BLOCHEAZĂ UCRAINA COLABORARE CULTURALĂ CU ROMÂNIA?

Deputatul Boris Volosatîi, ales pe listele Alianței pentru Unirea Românilor (AUR) în circumscripția nr. 43 pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în afara graniţelor ţării, l-a interpelat pe Ministrul Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, în chesiunea înființării Institului Cultural Român (ICR) cu filială la Cernăuți, a cărui deschidere trenează din cauza piedicilor artificiale ridicate de partea ucraineană în ultimii 17 ani, transmite Romanian Global News.

Parlamentarul AUR a arătat că înființarea Institutului Cultural Român Kiev cu filială la Cernăuți este prevăzută de Hotărârea de Guvern nr. 492/2004.

Institutele Culturale Românești din străinătate au ca obiectiv principal menținerea și dezvoltarea relațiilor culturale și spirituale cu românii din străinătate, în scopul conservării identității de limbă, cultură și tradiții a acestora și al antrenării lor în realizarea intereselor naționale ale României, consolidarea şi amplificarea, sub diferite forme, a relaţiilor cu comunităţile româneşti de peste hotare.

Printre atribuțiile principale ale Institutelor Culturale Românești din străinătate se află și susținerea inițiativelor pentru dezvoltarea culturală a comunităților românești din străinătate, pentru a favoriza menţinerea legăturilor acestora cu ţara.

Ucraina dispune, începând cu anul 2007, de un Centru Cultural și de Informare în București și, începând cu 18 decembrie 2009, de o Casă de Cultură Ucraineană la Timișoara, în timp ce România nu dispune de niciun Institut Cultural în Ucraina. Constatăm astfel lipsa de reciprocitate efectivă între Ucraina și România pe planul schimbului de Centre sau Institute Culturale.

La 13 martie 2017 Ministerul Afacerilor Externe a comunicat: ”În ceea ce privește ICR Kiev, inaugurarea festivă a acestuia a fost amânată, de mai multe ori, de partea ucraineană, care a invocat, folosindu-se de prerogativele din legislația internă, diverse rezerve față de sediile potențiale identificate de partea română. În contextul în care, după 2014, dialogul româno-ucrainean a căpătat o nouă dinamică, există motive întemeiate pentru a spera la o atitudine mai cooperantă a autorităților de la Kiev în pregătirea inaugurării la Kiev. (…)

Pentru deschiderea ambelor institute (ICR Moscova și ICR Kiev – nota noastră), MAE are prevăzute în bugetul său pentru anul 2017 sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor de natură administrativă, conform atribuțiilor sale legale. Astfel, alocările bugetare prevăzute nu prezintă riscul întârzierii procesului de operaționalizare a celor două institute.

Ministerul Afacerilor Externe va continua să coopereze cu Institutul Cultural Român, pe de o parte și cu autoritățile ucrainene și ruse, pe de altă parte, în vederea deschiderii, cât mai curând posibil, a (…) ICR Kiev”.

La 20 noiembrie 2017 Ministerul Afacerilor Externe a transmis: ”1. Ministerul Afacerilor Externe continuă dialogul cu autoritățile ucrainene cu scopul de a crea condițiile necesare deschiderii și funcționării la parametri firești a ICR Kiev și a filialei ICR Kiev de la Cernăuți. În momentul de față, printre variantele de sediu pe care le avem în analiză se numără atât opțiunea unui spațiu reprezentativ în centrul capitalei ucrainene ca sediu ICR, cât și o posibilă mutare a ambasadei României la Kiev într-o clădire nouă, care să dispună și de condițiile necesare găzduirii ICR Kiev. Deocamdată, evaluarea opțiunilor nu a fost finalizată, dar demersurile logistice vor continua în paralel cu cele politice. Considerăm că publicarea adreselor opțiunilor posibile ar fi contraproductivă și ar risca să întârzie și mai mult deschiderea ICR Kiev și a filialei sale de la Cernăuți. MAE va continua să caute, cu calm și perseverență, identificarea unei soluții politice și logistice care să permită inaugurarea ICR Kiev și filiala ICR Kiev de la Cernăuți.

  1. Întărirea cooperării Ucrainei cu Uniunea Europeană și mai ales apropierea Ucrainei de UE aduce beneficii, în primul rând, cetățenilor români și ucraineni, inclusiv etnicilor români din Ucraina. Drept urmare, apreciem că orice blocare sau întârziere a acestui proces ar aduce prejudicii cetățenilor români și ucraineni, inclusiv celor peste 400.000 de români din Ucraina”.

De asemenea, la 25 iulie 2018 Ministerul Afacerilor Externe a transmis: ”Ministerul Afacerilor Externe are permanent în atenție crearea condițiilor necesare deschiderii și funcționării ICR Kiev și a filialei ICR Kiev de la Cernăuți. În prezent, este în curs de derulare procesul de selecție a ofertelor pentru asigurarea sediului în care va funcționa Institutul de la Kiev. Odată finalizat acest proces, vor putea fi demarate procedurile pentru amenajarea sediului astfel încât să corespundă nevoilor de reprezentare și de derulare a proiectelor de promovare culturală”.

La 23 iulie 2020 Ministerul Afacerilor Externe a transmis: ”În lipsa unui acord bilateral care să reglementeze înființarea și funcționarea unor institute culturale de sine stătătoare la Kiev și București și având în vedere beneficiile generate de aplicabilitatea Convenției de la Viena sub aspectul imunităților și privilegiilor, la nivelul MAE continuă demersurile pentru operaționalizarea ICR Kiev și a filialei sale din Cernăuți ca secții culturale în cadrul Ambasadei României la Kiev, respectiv în cadrul Consulatului General al României la Cernăuți, în aceleași condiții în care a fost deschis și Centrul Cultural și de Informare al Ucrainei la București. Aceasta va permite ca ansamblul activităților culturale să se desfășoare sub egida și coordonarea secției culturale a misiunii diplomatice.

Demersurile în acest sens derulate anterior anului 2019 au vizat, printre altele: evaluarea integrată la nivelul Ministerului Afacerilor Externe – Ministerului Culturii – Institutului Cultural Român a oportunității politico-diplomatice și culturale, precum și a posibilităților de susținere financiară și logistică (sediu, cheltuieli de personal, buget administrativ, buget cultural); tatonarea voinței partenerului, inclusiv prin raportare la practica altor institute culturale naționale la Kiev, cu atenție specială asupra statutului institutului și al personalului în țara de reședință; completarea cadrului juridic intern, precum și identificarea resurselor bugetare necesare atât funcționării, cât și implementării proiectelor unui institut cultural la Kiev; identificarea și închirierea unuii sediu, rezolvarea aspectelor logistice aferente. Demersurile au stagnat după ce, în luna mai 2019, Ambasada României la Kiev a fost notificată asupra faptului că imobilul identificat pentru a servi ca sediu al ICR Kiev, care primise toate avizele necesare pentru a fi închiriat, a devenit indisponibil din voința proprietarului.

Actuala conducere a MAE a evaluat stadiul preparativelor pentru operaționalizarea ICR Kiev în cadrul secției culturale a Ambasadei și a reluat demersurile necesare care includ stabilirea în mod concret a parametrilor financiari și de personal în cooperare cu conducerea Institutului Cultural Român și, în paralel, obținerea consimțământului părții ucrainene asupra unei noi clădiri la Kiev”.

Având în vedere cele expuse mai sus, deputatul AUR a cerut ministrului Afacerilor Extene să-i comunice:

  1. Motivele concrete pentru care Ministerul Afacerilor Externe nu a deschis până acum ICR Kiev cu filială la Cernăuți.
  2. Dacă România a obținut sau nu consimțământul părții ucrainene asupra unei noi clădiri pentru ICR Kiev și care au fost reacțiile oficiale ale părții române în fiecare caz aparte în care partea ucraineană a invocat, folosindu-se de prerogativele din legislația internă, diverse rezerve față de sediile potențiale identificate de partea română pentru ICR Kiev și filiala sa de la Cernăuți.
  3. Ce a întreprins concret Ministerul Afacerilor Externe, ca formă adecvată de condiționare sau presiune rezonabilă justificată, în dialogul cu autoritățile ucrainene de după 2014 pentru asigurarea reciprocității pe planul schimburilor de Centre/Institute Culturale și care a fost reacția autorităților de la Kiev?
  4. Care este voința părții ucrainene privind înființarea ICR Kiev și a filialei sale din Cernăuți constatată ca urmare a tatonării ”voinței partenerului, inclusiv prin raportare la practica altor institute culturale naționale la Kiev, cu atenție specială asupra statutului institutului și al personalului în țara de reședință”?
  5. Care sunt statele care au la Kiev și oriunde altundeva în cuprinsul Ucrainei Institute sau Centre Culturale naționale similare ca statut cu Institutul Cultural Român și filalele sale și care este cadrul bilateral pentru înființarea și funcționarea acestor Institute sau Centre Cultruale naționale?
  6. Cu ce s-au finalizat demersurile pentru operaționalizarea ICR Kiev și a filialei sale din Cernăuți ca secții culturale în cadrul Ambasadei României la Kiev, respectiv în cadrul Consulatului General al României la Cernăuți, demersuri pe care MAE anunța în iulie 2020 că le tot continuă?
  7. Care sunt în mod concret parametrii financiari și de personal stabiliți de către MAE în cooperare cu conducerea ICR pentru operaționalizarea ICR Kiev?
  8. Când anume va fi deschis ICR Kiev cu filială la Cernăuți, prevăzut de Hotărârea de Guvern nr. 492/2004?
  9. Motivele pentru care, din anul 2004 și până în prezent, România nu a inițiat, negociat și încheiat cu Ucraina un acord bilateral care să reglementeze înființarea și funcționarea unor institute culturale de sine stătătoare la Kiev și București. În cazul în care asemenea inițiative ale părții române au existat, vă rugăm să precizați care a fost, de fiecare dată, reacția și poziția părții ucrainene.

Romanian Global News

Read Previous

Țara mamă, România, acordă peste 1 000 000 de lei pentru amenajarea și modernizarea SCUARULUI din strada Nicolae Titulescu, Chișinău: Guvernul anunță instalarea unui monument în memoria omului politic român

Read Next

Ucraina: Proiectul de lege privind dubla cetățenie va fi depus în Parlament. Românii cu dublă cetățenie nu vor mai fi vânați de SBU!